Tuesday, November 4, 2014

::Tentang Diri Saya::

Assalamualaikum w.bt.
Saya tulis entri ini adalah sebagai memenuhi tuntutan Kursus Teknologi Maklumat dan Komunikasi (TMK) Tahun 5 bagi sesi pengajian 2015 nanti.Kursus ini diadakan di Sk Ismail 2,Kota Bharu bermula dari 3 - 5 November 2015.
Jurulatih Utama kami adalah En Warid b Mihat dari Sk Kubang Kerian 3.Beliau merupakan seorang guru muda yang sangat dedikasi dan kreatif.Beliau mengajar subjek Bahasa Inggeris di Sk Kubang Kerian 3,Kota Bharu,Kelantan.Beliau memberi tugasan agar kami membina sebuah blogspot
     Baiklah, tanpa melengahkan masa saya ingin perkenalkan diri saya sebagaimana yang dikehendaki oleh JU kami bagi menyiapkan tugasan ini.Nama saya Wan Ramlah Bt Daud.Nama pena atau maya saya,  wannram.Saya merupakan  guru Penyelaras Bestari( GPB) yang telah dilantik oleh JPN Kelantan,Sekarang ini saya sedang bertugas di Sk Kubang Kerian 2.Saya mula melapor diri di sekolah ini pada 11.1.11.Satu tarikh yang sangat cantik.
    Saya telah berkhidmat di Sk Kubang Kerian 1 dari tahun 2009 hingga 2011 dan memegang jawatan sebagai Guru Penyelaras Bestari di situ dari tahun 2005 hingga 2011.Mengambil keputusan untuk berpindah ke Sk Kubang Kerian 2 adalah disebabkan oleh kemalangan jalanraya yang telah dialami oleh suami saya,Cikgu Azharan B Hussein pada bulan Jun 2010.kemalangan yang menimpanya mengakibatkan beliau telah mengalami kecederaan yang agak Beliau ke sekolah dengan menggunakan tongkat,menyebabkan saya terpanggil untuk berkhidmat di sekolah yang sama.
     Dengan berbekalkan pelbagai surat-surat hospital dan pembedahan,saya mencuba nasib,turun naik Pejabat Pendidikan Daerah Kota Bharu,memohon..merayu ..agar dapat dipindahkan ke sekolah yang sama dengan suami saya.Permohonan saya ini disokong oleh Tuan Guru Besar saya,En Mohamaed b Che Noh atas dasar kemanusiaan dan ditambah pula dengan sokongan Tuan Guru Besar Sk Kubang Kerian 2,Tn Hj  Che Zaudin.Sokongan yang padu ini dikuatkan lagi dengan Guru Penyelaras Bestari Skkk2,Cikgu Zuhari  b Muhammad yang memohon untuk berpindah ke sekolah yang berdekatan dengan rumah beliau.Alhamdulillah,semua urusan pertukaran ini telah mendapat kelulusan,dengan Cikgu Zuhari telah ditempatkan di Sk Mulong 2 yang berhampiran dengan rumah beliau.


Tugasan yang diberikan oleh JU kami

JU kami Cikgu Warid b Mihat bersama Puan Zuriah Bt Muhammad dalam sesi kursus TMK Thn 5....
Gambar saya untuk memenuhi tugasan Blogspot yang diberikan oleh En Warid b Mihat..


Epsa....modul online yang mesti kami ikuti...

Sesi epsa...

Tugasan kedua...Microsoft Access oleh JU kami Cikgu Raja Zamri  dari SMK SEring,Kota Bharu.

No comments:

Post a Comment